sobota, 4 sierpnia 2012

Ratowanie życia - gra edukacyjna pierwsza pomoc - recenzja

Znakomita sprawa, przydałoby się rozwinięcie. Gra na wagę życia - dosłownie!! . Powinna być obowiązkowa.



PRZEBIEG
Klikając myszką gracz odpowiada na pytania z zakresu pierwszej pomocy, wykonuje czynności związane z jej udzielaniem. Rozgrywka zajmuje kilka minut. Oczywiście należy działać szybko i prawidłowo.

Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza


Pierwsza pomoc: prawidłowa reakcja na widok leżącego człowieka, znajomość kolejności czynności ratowniczych, powiadamianie pogotowia i nr alarmowy z komórek, zasady resuscytacji krążeniowo- oddechowej,  zastosowanie AED (przenośne urządzenie do elektrycznego wznawiania akcji serca)



Nauczanie


Szkoła podstawowa - lekcje wychowawcze, lekcje BHP , przysposobienie obronne, przedmioty zawodowe (wstęp BHP):  klasy 4- 6, gimnazjum, wszystkie szkoły ponadgimnazjalne, dorośli; dla młodszych klas szkoły podstawowej nieco zbyt trudne słownictwo i działania.



ZALETY
Gra po polsku!! Gra pozwala wyrobić sobie poczucie czasu, częstotliwości i kolejności działań przy pierwszej pomocy. Prostota, grywalność, nacisk na najistotniejsze kwestie. Gra może dosłownie ocalić komuś życie. (zastosowanie wiedzy nabytej podczas rozgrywki)


WADY
Nieco zbyt krótko widoczne "dymki". Brak podpowiedzi i trybu uzcenia się. Brak szczegółowych wyników.

Tyle sensu stricte "wad", a teraz życzenia co do rozwinięcia  / rozbudowy gry :

Nagranie dźwięku lektora, rozwinięcie poszczególnych etapów - zwłaszcza przydatny tryb nauki samej resuscytacji lub przedłużenie tej części rozgrywki - tryb realistyczny - kilka minut resuscytacji. Rozwinięcie gry o różnorodne scenariusze / przebiegi - osoba przytomna od początku, nieprzytomna ale oddychająca, odzyskująca przytomność w trakcie. Utworzenie prostszych poziomów dla najmłodszych i bardziej zaawansowanych dla starszych nastolatków i dorosłych.

CZAS
oswajanie - w trakcie rozgrywki
jako test ok 5  minut
narzędzie nauki  5- 15  minut , 1 - 3 razy dziennie ,  1 - 5 dni tygodniowo
znudzenie 1- 2 godziny (rozgrywka jest prosta i za każdym razem taka sama)

OCENA
grywalność  9 /10
balans trudności   7/10
klimat/grafika   7/10
poprawność merytoryczna   9 /10 (Wedle mojej wiedzy błędów brak, ale i brak nowatorstwa)
przydatność w uczeniu się   9/10  ;; (dla uczniów szk podst klasy 1-3 warunkowo 7/10)
przydatność testowa   8/10 - (brak szczegółowych wyników)
ocena ogólna   9/10




===============================================

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz