PRZEBIEG
Klikając myszką gracz odpowiada na pytania z zakresu pierwszej pomocy, wykonuje czynności związane z jej udzielaniem. Rozgrywka zajmuje kilka minut. Oczywiście należy działać szybko i prawidłowo.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Pierwsza pomoc: prawidłowa reakcja na widok leżącego człowieka, znajomość kolejności czynności ratowniczych, powiadamianie pogotowia i nr alarmowy z komórek, zasady resuscytacji krążeniowo- oddechowej, zastosowanie AED (przenośne urządzenie do elektrycznego wznawiania akcji serca)
Nauczanie
Szkoła podstawowa - lekcje wychowawcze, lekcje BHP , przysposobienie obronne, przedmioty zawodowe (wstęp BHP): klasy 4- 6, gimnazjum, wszystkie szkoły ponadgimnazjalne, dorośli; dla młodszych klas szkoły podstawowej nieco zbyt trudne słownictwo i działania.
ZALETY
Gra po polsku!! Gra pozwala wyrobić sobie poczucie czasu, częstotliwości i kolejności działań przy pierwszej pomocy. Prostota, grywalność, nacisk na najistotniejsze kwestie. Gra może dosłownie ocalić komuś życie. (zastosowanie wiedzy nabytej podczas rozgrywki)
WADY
Nieco zbyt krótko widoczne "dymki". Brak podpowiedzi i trybu uzcenia się. Brak szczegółowych wyników.
Tyle sensu stricte "wad", a teraz życzenia co do rozwinięcia / rozbudowy gry :
Nagranie dźwięku lektora, rozwinięcie poszczególnych etapów - zwłaszcza przydatny tryb nauki samej resuscytacji lub przedłużenie tej części rozgrywki - tryb realistyczny - kilka minut resuscytacji. Rozwinięcie gry o różnorodne scenariusze / przebiegi - osoba przytomna od początku, nieprzytomna ale oddychająca, odzyskująca przytomność w trakcie. Utworzenie prostszych poziomów dla najmłodszych i bardziej zaawansowanych dla starszych nastolatków i dorosłych.
CZAS
oswajanie - w trakcie rozgrywki
jako test ok 5 minut
narzędzie nauki 5- 15 minut , 1 - 3 razy dziennie , 1 - 5 dni tygodniowo
znudzenie 1- 2 godziny (rozgrywka jest prosta i za każdym razem taka sama)
OCENA
grywalność 9 /10
balans trudności 7/10
klimat/grafika 7/10
poprawność merytoryczna 9 /10 (Wedle mojej wiedzy błędów brak, ale i brak nowatorstwa)
przydatność w uczeniu się 9/10 ;; (dla uczniów szk podst klasy 1-3 warunkowo 7/10)
przydatność testowa 8/10 - (brak szczegółowych wyników)
ocena ogólna 9/10
===============================================
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz