PRZEBIEG
Gracz ma wskazać losowo zadane państwo świata. Do precyzyjniejszego wskazania można posłużyć się przybliżeniem mapy (kółko myszki lub, przycisk w panelu gry). Powiększoną mapę można przesuwać, metodą "chwyć i przesuń" lub z panelu gry.
Na starcie gra ma limit czasu: 1 minuta . Ten czas biegnie nieprzerwanie do zera. Jednak za każdą szybką odpowiedź (jeśli jest poprawna) można zyskać bonus czasowy - (mnie się udało max +3 sekundy za błyskawiczną odpowiedź). Każda zła odpowiedź to kara czasowa - odjęcie dodatkowej sekundy z limitu.
Można skorzystać z podpowiedzi (waściowie to jest OD-powiedź, a nie POD_powiedź - zatem czemu nazwano ją "hint") . Skorzystanie z podpowiedzi kosztuje utratę dodatkowej sekundy z limitu. Pozbawia też większości punktacji za odpowiedź (ale nie wszystkich). Po trzecim nieprawidłowym wskazaniu zadanego, państwa pojawia się "bezpłatna" podpowiedź / odpowiedź. Jednak to gracz musi wskazać państwo aby przejść do następnego przykładu. (może przy tym popełnić kolejne błędy). Bonusy czasowe można kolekcjonować nawet ponad 1 minutę.
Zatem błyskawiczne prawidłowe odpowiadanie pozwala grać dłużej.
Udzielone prawidłowe odpowiedzi pozostają w trakcie rozgrywki jako chorągiewki i pojawiające się po najechaniu "dymki" z nazwami. Gdy czas minie chorągiewki znikają, na krótką chwilę pojawia się plansza podsumowująca grę. Później wyświetla się ekran dopisywania do listy zwycięzców. Gra czeka na decyzje gracza: czy dopisać osiągnięty wynik do listy zwycięzców. Po odmowie następuje zresetowanie gry. Również po dopisaniu do listy gracz może zagrać ponownie.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Znajomość państw świata i ich granic. W pewnym stopniu refleks, i sprawne operowanie myszką.Państwa świata zaczynają się od w miarę łatwych , później losowo pojawiają się coraz trudniejsze, czasem bardzo egzotyczne wysepki. Przypuszczalnie gra pozwala na zaznaczenie wszystkich państw świata.
Nauczanie
Geografia , w mniejszym stopniu WOS. Gimnazjum , liceum, kandydaci na studia i studenci kierunków : geografia, turystyka, politologia.
ZALETY
Ogromna grywalność. Poznanie odpowiedzi nawet w razie problemów ze wskazaniem. możliwość przybliżania mapy i jej przesuwania. Dźwięki wzmacniające informację wizualną : poprawnie / błędnie. Możliwość skorzystania z podpowiedzi. Gra wciąga.
WADY
Zbyt krótko wyświetlana plansza rezultatów. Trochę brakuje poziomów trudności ( większe limity czasu). Brak trybu nauki - do zgadywania bez presji czasu. Brak możliwości zawężenia pytań do kontynentu. podpowiedź/odpowiedź czasem słabo widoczna.
CZAS
oswajanie 1- 2 minut
jako test 1 - 3 minut (dłuższa rozgrywka wymaga wielkiej wiedzy od gracza)
narzędzie nauki 5 -15 minut , 1 - 2 razy dziennie , 3 - 5 dni tygodniowo
znudzenie 2- 3 godz gimnazjum, 3 godz liceum, 4 godz kandydaci na studia i studenci
OCENA
grywalność 9 /10
balans trudności 8/10
klimat/grafika 8,5/10
poprawność merytoryczna 9 /10 (aktualność państw)
przydatność w uczeniu się 7 /10 - gimnazjum, 8/10 liceum, 9/10 kandydaci na studia i studenci
przydatność testowa 7/10 - (nie do końca losowo, nie całkiem przewidywalna trudność pytań)
ocena ogólna 8,5 /10
================================================================
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz