niedziela, 22 lipca 2012

Podstawy mechaniki, shematy - The way of an idea - recenzja

Rozrywka i rozumienie schematów z podstawami fizyki / mechaniki  w tle. 


PRZEBIEG
Gracz ma doprowadzić do tego by jabłko trafiło w głowę Einsteina (w którąkolwiek część). Do tego celu ma kredę i gąbkę. Rysowanie kredą wstawia przymocowane na stałe elementy, które mogą pełnić role barier, pochylni, elementów podtrzymujących. Dzięki gąbce można wycofać się z ruchu. Ilośc kredy ograniczona. Wymazania odzyskuje limit kredy. Po przygotowaniu toru gracz wciska strzałkę "play" lewym górnym rogu. w tym czasie nie można już dorysowywać ani mazać.

W grze, gdy gracz zaczyna level  występują elementy luźne (opadają) , stałe (bez ruchu) , swobodnie obracające się. obracające się z pewną prędkością (zgdonie lub przeciwnie do wskazówek zegara) . Elementy przybierają kształty prostokątne lub koliste. "Gwoździe" pojedyncze są osiami obrotu (zależnie od ustawienia obrót swobodny lub z pewną w przybliżeniu stałą prędkością). Dopiero para gwoździ mocuje element tak że nie poruszy się.

Gra standardowo obejmuje 19 poziomów. Oprócz przejścia poziomów, nauczyciel lub uczeń może tworzyć nowe poziomy lub je dokańczać.

Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza


Rozwija rozumienie schematu jako obrazu rzeczywistości. Wymaga / sprawdza podstawową wiedzę z przyrody: fizyka - mechanika życia codziennego. Wymaga i rozwija wyobraźnię przestrzenną.


Nauczanie


Głównie do rozrywki i ogólnego rozwoju. W szkole podstawowej  w ograniczonym zakresie przyroda, fizyka  i wprowadzenie do rysunku technicznego - technika. Bardzo pomocna do rozwinięcia umiejętności czytania i prawidłowego postrzegania schematów, niższe poziomy do ograniczonych zastosowań terapii niektórych form dysleksji w lekkim przebiegu. 



ZALETY
Edytor leveli !!  = możliwość tworzenia zadań przez nauczyciela!! Lub jako zadanie dla ucznia - np.  dokończ level aby rozwiązanie było 1 krótką kreską. Poczucie humoru. Intuicyjność.Bardzo zróżnicowany poziom trudności "leveli" standardowych. Możliwość powtarzania leveli. 


WADY
Mało precyzyjna (skokowe długości kresek). Levele standardowe są niezmienne, a rozwiązanie zbyt łatwo dostępne. Zapisanie i korzystanie z levela autorskiego wymaga logowania do portalu związanego z grą.

CZAS
oswajanie 2- 5 minut (+ 2 - 5 minut edytor leveli) 
jako test  1 - 10 minut
narzędzie nauki  5 - 30  minut , 1 razy dziennie , 2 dni tygodniowo ,
znudzenie 1- 2 godziny gra zwykła, 1- 3 godz z niestandardowymi levelami, 2 - 5 godzin tworzenie własnych leveli.

OCENA
grywalność   8/10
balans trudności   9/10
klimat/grafika   8/10
poprawność merytoryczna    8/10
przydatność w uczeniu się  8 /10 - jako wstęp do rysunku technicznego
przydatność testowa  7 /10 - stanardowe levele (konieczność ścisłej kontroli) 9/10 levele autorskie
ocena ogólna   8,5/10






================================================================

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz