niedziela, 15 lipca 2012

Recenzje - objaśnienia

Pierwsza iinijka - kilkoma słowami o grze

Przebieg 
Jak grać , co się w grze dzieje i od czego zależy.

Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
dziedzina i materiał którego gra dotyczy, umiejętności jakie rozwija i jakich wymaga od gracza, zakres tematyczny.


Nauczanie 
zastosowanie w nauczaniu i uczeniu się szkolnym i uczelnianym z podaiałem na poziomy szkolnictwa i przedmioty


Zalety
Co MNIE się w grze podoba i co MOIM zdaniem może być przydatne w nauczaniu, uczeniu się


Wady 
Co MNIE się w grze NIE podoba i co MOIM zdaniem może być przeszkodą w nauczaniu, uczeniu się


Czas
czas jaki MOIM zdaniem należny poświęcić  aby korzystanie z gry przyniosło optymalny efekt

oswajanie   - zapoznanie się z grą na tyle aby sprawnie z niej skorzystać - podany czas dotyczy przeciętnego pełnosprawnego ucznia lub dorosłego przynajmniej okazjonalnie grającego w gry przeglądarkowe
jako test  - czas wykorzystania gry jako test w 1 przejściu
narzędzie nauki  - czas i częstotliwość korzystania z gry jako narzędzia nauki danej partii materiału ( np : 1-7 dni w tygodniu  nie znaczy że np flag trzeba się uczyć aż cały tydzień, ale taka częstotliwość dla tej gry będzie skuteczna i nie mecząca)
znudzenie - sumaryczny czas gry przed znudzeniem się gry (średni)  - nie robiłem badań, strzelam z doświadczenia jako stary gracz i uczestnik forów o grach

Ocena
najbardziej subiektywna cześć recenzji. w skali 1 - 10 przyznanych   / 10 mozliwych (1 - skandalicznie kiepsko,  10 więcej niż rewelacja : nowa jakość)   

grywalność  - trudno podać definicję, ale chodzi o łatwośc i przyjemnośc grania, prosty intuicyjny interfejs, jasne zasady, dobrze zbilansowany poziom trudności, poczucie wpływu na przebieg gry
balans trudności - jedna z najważniejszych składowych grywalności, tak istotna że ma własną "rubrykę". dobrze zbalansowana gra nie nudzi (nie jest zbyt łatwa) i nie frustruje (nie jest zbyt trudna)
klimat/grafika - wizualno - artystyczna strona gry, ważna dla "bawiącego" aspektu gry
poprawność merytoryczna- UWAGA! nie jestem wszechwiedzący, program moich studiów był obszerny i zaczepiał o wiele dziedzin, ale oceniam tylko do poziomu starej podstawowej matury (o ile pamięć dopisuje)
przydatność w uczeniu się - na ile gra się nadaje jako narzedzie do nauki / uczenia się
przydatność testowa - czy jest to dobre narzędzie do sprawdzania wiedzy uczniów / własnej
ocena ogólna - za całokształt, ale uwaga: to NIE jest średnia!!! Daję wyższe noty gdy gra ma "charakter"  - czyli coś robi dobrze- minimum na 8/10. Odejmuję punkty gdy jest we wszystkim tylko poprawna (7/10 lub słabiej), bez charakteru.

screeny - daję po kilka dla zobrazowania najważniejszych cech gry opisywanych w tekście i tych pominiętych, nie jest to przegląd wszystkiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz