Dobra jako test dla młodszych lub rozgrzewka dla starszych.
Przebieg
Po wybraniu rodzaju działania rozpoczyna się właściwa gra. Pojawiają sie losowo generowane zadania. Wystarczy wpisać wynik działania - zacznając od lewej cyfry jeśli są 2 w wyniku. Nie trzeba zatwierdzać / kończyć wpisywania wyniku klawiszem enter. Jeśli gracz wpisze prawidłowy wynik, gra to odnotuje i od razu oceni - zielona parafka. Wpisanie złego wyniku, choćby pierwszej nieprawidłowej cyfry (licząc od lewej) powoduje przerwanie dalszego wpisywania i od razu wyświetlenie czerwonego X. Odpowiedź jest również oceniana dźwiękiem. Gra sama przeskoczy do następnego przykładu. Gra zlicza wyłącznie dobre odpowiedzi. Gdy dobrych odpowiedzi będzie odpowiednio dużo, gra niemal niezauważalnie przeskoczy na wyższy poziom - trudniejsze przykładyPo upływie czasu natychmiast wyświetla końcowy wynik. W trakcie rozgrywki czas biegnie bez mozliwości pauzy- od minuty w dół - pokazuje to "stoper" w prawym górnym rogu.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Działania arytmetyczne 1-100 (przypuszczam że do 100 - nie dotarłem dalej, jeśli komuś się uda to niech da znać). Koordynacja oka, ręki, szybkie czytanie cyfr, orientacja na klawiaturze.
Nauczanie
Arytmetyka - wyłącznie szkoła podstawowa klasy 1- 4 , czytanie cyfr. Dla starszych jako "rozgrzewka" myślenia i szybkiego działania na komputerze.
Zalety
Prostota, intuicyjność, dość przyjazna szata graficzna, natychmiastowa ocena odpowiedzi obrazowa i dźwiękowa. Bez zbędnych , rozpraszających "muzyczek" i fajerwerków. Jako test bardzo szybki i prosty, nawet jeśli 30 osobowa klasa pisze go na 6 tur (po 5 uczniów) to w ok10 minut są wyniki.
Wady
Zbyt krótki czas 1 rozgrywki. Brak sterowania prędkością gry / długością rozgrywki. Brak poziomów trudności. Możliwość oszukania poprzez przytrzymanie klawisza na klawiaturze (np przytrzymanie klawisza "4" ). Brak możliwości obejrzenia podanych odpowiedzi. nieco zbyt słabo wyróżnione aktualnie wykonywane działanie.
Czas
oswajanie - poniżej minuty
jako test - 1 minuta (taki jest czas KAŻDEJ pojedynczej rozgrywki)
narzędzie nauki 3 - 5 minut , 1 razy dziennie , 3 dni tygodniowo
znudzenie 1 godzina / każde z działań
Ocena
grywalność 8 /10 (obniżyłem za możliwość oszukiwania)
balans trudności 5 /10(dla starszych za proste na początku)
klimat/grafika 9 /10
poprawność merytoryczna 9 /10 (przypominam: 10 jest TYLKO za wybitne nowatorstwo)
przydatność w uczeniu się 6 /10 - szkoła podstawowa klasy 1- 4 (trochę za krótki czas 1 rozgrywki) dla starszych jako narzędzie rozruszania mózgu , oczu i rąk
przydatność testowa 7 /10 -(po 1- 5 uczniów równolegle, kontrolowanych zza pleców przez nauczyciela, by nie oszukiwali)
ocena ogólna 8 /10
Po wybraniu typu działań pojawiają się przykłady TYLKO z tym działaniem (coraz trudniejsze)
Poniżej: można oszukiwać trzymając cały czas wciśnięty klawisz - np "5" i zdobyć niezły wynik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz