PRZEBIEG
Gracz ma wskazać na mapie losowo zadane przez grę miasto. Im bliżej prawdziwego położenia i im szybciej udzielona odpowiedź tym więcej punktów. Na odgadnięcie każdego z zadanych miast jest osobny limit 10 sekund. Gra pokazuje dokonania gracza jako wynik punktowy. Nie można podejrzeć udzielonych odpowiedzi.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Znajomośc położenia miast europejskich . Z polskich natknąłem się na Wrocław, Poznań, Szczecin, Kraków i Warszawę.
Nauczanie
Geografia w szkołach ponadgimnazjalnych. Zwłaszcza w szkołach związanych z turystyką, geografią, polityką. Kandydaci na studia: geografia, turystyka, nauki polityczne. Dla gimnazjum nieco zbyt trudna.
ZALETY
Wysoka grywalność. Niezła grafika (obraz przypomina fotkę satelitarną). Koncentracja na jednym kontynencie , dzięki temu między innymi większa precyzja gry. Grę można kontynuować nawet nie znając odpowiedzi - nie zatrzymuje to rozgrywki. Po ukończeniu gry wystarczy odmówić wpisu na listę zwycięzców, aby gra natychmiast zaczęła się resetować.
WADY
Dość mała baza miast. Trochę za krótka. Ciut za szybka. Małe flagi / szpilki wskazujące. Brak możliwości wyświetlenia granic państw. Nie można podejrzeć udzielonych odpowiedzi.
Poza tym zgrzyt z nazwami niektórych polskich miast: twórcom gry chyba się śni czwarta rzesza, albo jeszcze się nie obudzili że trzecia przestała istnieć (breslał danzing). O dziwo Szczecin i Poznań są tylko poznań bez kreseczki (normalna anglojęzyczna pisownia).
Nie do końca losowe miasta, zasób miast problematyczny: dużo niemieckich, francuskich, brytyjskich, Be-Ne-Lux-u , włoskich, z Półwyspu Iberyjskiego i szwajcarskich. Bardzo mało Skandynawii, dawnych republik ZSRR. Ilość z europy środkowo - wschodniej przeciętna - prawidłowa częstotliwość . Tyle języków do wyboru, a polski jakoś nie dostępny. Trzeba chwilkę czekać (reklamy) nim gra się zresetuje.
CZAS
oswajanie 1- 2 minuty
jako test 2 minuty (jedno przejście gry)
narzędzie nauki 5 - 30 minut , 1- 2 razy dziennie , 1-5 dni tygodniowo
znudzenie 2 - 3 godziny (szybkie rozgrywki, wiele przejść gry w godzinie)
OCENA
grywalność 8/10
balans trudności 8/10
klimat/grafika 8/10
poprawność merytoryczna 6 /10 (64 lata to chyba dość czasu żeby się przyzwyczaić do polskich nazw?, brak konturów państw = brak powiązania z krajem)
przydatność w uczeniu się 8/10 - ponadgimnazjalne, 7 / 10 kandydaci na studia ( mało miast wschodnich)
przydatność testowa 8 /10 - ponadgimnazjalne
ocena ogólna 7 /10
================================================================
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz