PRZEBIEG
Gracz klikając ma połączyć w pary bańki z liczbami wewnątrz z zakresu - 1- 10. Połączyć w parę można początkowo tylko bańki zawierające te same liczby. Połączenie w parę tworzy z 2 baniek jedną zawierającą liczbę bezpośrednio wyższą , np para czwórek daje jedną piątkę. Celem gry jest takie łączenie w pary aby na końcu utworzyć jedną bańkę (która natychmiast zniknie). Bańki są połączone ze sobą wiązaniami . Parę mogą utworzyć tylko bańki posiadające bezpośrednie połączenie.
Na wyższych poziomach zdarzają się wiązania pozwalające na zamianę baniek miejscami (raz lub nieskończenie wiele razy - zależnie od typu wiązania). Wyższe poziomy to także bańki specjalne: wpływające specjalnie na bańkę z którą zostaną połączone. Można ich użyć tylko w parze ze zwykłą bańką i tylko pod warunkiem że w wyniku użycia powstanie liczba z zakresu 1-10 (zero nie dozwolone). Dwu baniek specjalnych nie można połączyć w parę.
Bańki tworzą nieraz skomplikowane przestrzenne struktury. Można je obracać, wydłużać wiązania, wyginać, tak aby sytuacja była lepiej widoczna. Można cofnąć ruchy (po jednym do tyłu) lub zresetować poziom (ale dodatkowe punkty za szybkie rozwiązanie uciekają).
35 poziomów , około 15 poziomu pojawia się mnożenie. Po przejściu można powtórzyć dowolny poziom. Gra pamięta ukończone poziomy nawet po przeładowaniu strony, nawet po wyłączeniu przeglądarki.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Liczenie 1-10 , pamięć operacji arytmetycznych (kilku operacji) , analizowanie i porównywanie w pamięci wielu sekwencji prostych równań arytmetycznych. Wyobraźnia matematyczna i przestrzenna. Kombinatoryka (sekwencje kolejnych działań arytmetycznych).
Nauczanie
Matematyka : arytmetyka i kombinatoryka. od klas początkowych szkoły podstawowej , przez gimnazjum, po LO (kombinatoryka: szczegółowa analiza sekwencji działań arytmetycznych). Niższe poziomy do wykorzystania w terapii niewielkich zaburzeń w liczeniu (ćwiczenie pamięci kalkulacyjnej).
ZALETY
Bajeczna grywalność!! Niesamowita intuicyjność. Poruszanie rzadko wykorzystywanych i rozwijanych w grach zdolności ludzkiego mózgu. Rewelacyjny klimat graficzny, uspokajająca, a może nawet poprawiająca myślenie muzyka i klimatyczne dźwięki. Gra niesamowicie wciąga, zmusza do wysiłku a jednocześnie głęboko relaksuje.
Dobre objaśnienia ogólne i wstępne do poziomów, możliwość wyświetlenia objaśnień nowych elementów bez przerywania rozgrywki.
Pisałem gdzieś że 10 daję tylko za tworzenie nowej jakości, coś naprawdę przełomowego? Minim jest pod wieloma względami wzorcem nowej jakości.
WADY
Błędów i niedociągnięć nie stwierdziłem.
Jest co najwyżej kilka niespełnionych życzeń:
Jeden możliwy przykład w ramach poziomu. Brak edytora poziomów. Dla niektórych możliwe że trudność nieco zbyt szybko rośnie. Poziomy z mnożeniem (od ok 15) są już dość trudne nawet dla dorosłych. Wymagają sporej wyobraźni przestrzennej, pamięci wielu działań , analizy kilku długich sekwencji działań arytmetycznych.
No .. to tyle marudzenia z urzędu. I tak będzie dycha! Pierwsza w historii tego bloga !
CZAS
oswajanie 2 - 3 minuty
jako test 5 - 60 minut
narzędzie nauki 5 - 120 minut , 1 razy dziennie , 1 dni tygodniowo (te same przykłady)
znudzenie - 2-4 godzin podstawówka, 3-5 gimnazjum , 3 - 6 szkoły średnie
OCENA
grywalność 10 /10
balans trudności 9,5/10
klimat/grafika 10/10
poprawność merytoryczna 10 /10
przydatność w uczeniu się 9/10 - (była by 10 , ale te same przykłady)
przydatność testowa 10/10 -
ocena ogólna 10/10
================================================================
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz