Przebieg
Najpierw gracz wybiera tryb. Fury - to tryb pod presją czasu. Nie wymaga maksymalnej precyzji, można wybrać łatwe rozwiązanie byle szybko. Moim zdaniem tryb typowo do rozrywki. Tryb Patience nie ma ograniczeń czasowych ale wymaga wyższej precyzji : każdy bok kostki musi zostać zabarwiony jednym kolorem, ponadto muszą być użyte wszystkie dostępne elementy i cała kostka musi być pomalowana.
Ogólny przebieg gry polega na 1) obracaniu kostką za pomocą klawiatury ( WSAD lub strzałki) albo za pomocą strzałek w prawym dolnym rogu okienka gry. 2) zaznaczaniu myszką poszczególnych fragmentów kostki tak aby utworzyły obszar identyczny kształtem z jednym z dostępnych elementów kolorujących (UWAGA: tylko kształtem - w tym obrotem , nie wielkością!) . 3) kliknięciu na elemencie który chcemy użyć do barwienia. Jednym elementem barwiącym można pokolorować całą ściankę, jej część, kilka ścianek , części kilku ścianek - jeśli tylko pasują kształtem i obrotem, jeśli nie pasują obrotem, należy obrócić kostkę. Jeśli element nie pasuje, nie zostanie użyty. Zaznaczać i rezygnować z zaznazcenie można do woli i po kawałku, ale raz użytego elementu kolorującego nie można wycofać z kostki!
W trybie Fury można malować bok na kilka kolorów, ale jest za to mniej punktów niż za jednobarwne ścianki. W tym trybie można wybrać dowolny pasujący element. Następnie można użyć następny dowolny. Zapełniane w całości ścianki są natychmiast czyszczone. Co kilka sekund do zestawu dokładany jest następny element barwiący. Limit czasu zmniejsza się (odliczanie do 100% wykorzystanego) Zapełnienie ścianki przedłuża limit czasu.
Fury jest znacznie trudniejszy od patience, dostepne kształty są losowe , ale dość trudny zestaw (mało kwadratów) i czasu jest niewiele.
Przed rozpoczęciem gry "mistrz" proponuje tutorial. Przejście szkolenia, przynajmniej za pierwszym razem, bardzo się przyda! (Gracz musi wykonać polecenia treningowe)
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Rozumienie / "czucie" rzutowania równoległego sześcianu pokrytego trójkątami na płaszczyznę, poczucie geometrii przestrzennej, wyobraźnia i pamięć przestrzenna i animacyjna.
Szybkość spostrzegania wzrokowego (tryb fury).
Nauczanie
Szkoły zawodowe, średnie i studia: rysunek techniczny, rysunek artystyczny (perspektywa , geometria) animacja 3D z modeli 2D, w nieco mniejszym stopniu geometria przestrzenna. Rozwój (terapia) percepcji przestrzeni i percepcji modeli 2D figur przestrzennych.
Zalety
Znakomita grywalność, proste błyskotliwe założenia - reguły, ogromna ilość kombinacji, wybór trybów rozgrywki - pobieżny pod presją lub dokładny bez pośpiechu , ciekawy klimat. Muzyczka nie jest natrętna, raczej uspokaja. Możliwość regulacji głośności oddzielnie muzyki i efektów dźwiękowych - płynnie, do 0. Możliwość regulacji sposobu poruszania się kostki: przeskoki , płynne obroty. Dobry tutorial, dobre krótkie zasady gry.
Wady
Dość trudna już od 1 poziomu. Brak możliwości wycofania ruchu. Obracanie kostką przód tył - odwrotnie niż można się spodziewać. Gra zbyt trudna dla mających poważne problemy z percepcją (w roli terapeutycznej przydatna tylko przy niewielkich zaburzeniach) Na wyższych poziomach zdarza się ze gracz nie wie ile jeszcze elementów będzie musiał użyć.
Czas
oswajanie 5 - 15 minut (zalecam tutorial)
jako test 5 - 15 minut
narzędzie nauki 5 - 30 minut , 1 - 2 razy dziennie , 1 - 3 dni tygodniowo
znudzenie 2 - 5 godzin
Ocena
grywalność 9/10
balans trudności 7/10
klimat/grafika 8 /10
poprawność merytoryczna 8 /10 (figury wydają się nieprecyzyjne)
przydatność w uczeniu się 9 /10 - szkoły , 7 / 10 - terapia
przydatność testowa 8/10 - szkoły , 6 /10 - terapia
ocena ogólna 8,5/10
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tryb patience
----------------------------------------------------------------------------------------------------
tryb fury
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz