Przebieg
Trzeba w ciągu 13 sekund celownikiem wskazać i kliknąć miejsce w którym zdaniem gracza znajduje się zadane miasto. Po kliknięciu na mapie pojawia się zielona chorągiewka - to wskazanie gracza. Obok wyrasta chorągiewka czerwona - prawdziwe położenie. Zielony okrąg to promień pomyłki. Im bliżej prawdziwego położenia wskaże gracz i im szybciej to zrobi, tym więcej punktów otrzyma. Na kilka sekund pojawia się plansza z informacją o błędzie i zdobytych punktach. A trzeba ich zebrać coraz więcej aby przejść do kolejnego poziomu. Na kolejnych poziomach coraz więcej miast do wskazania. W dodatku czas ucieka - limit czasowy na wskazanie zadanego miasta. Pomocą we wskazywaniu jest nazwa państwa w którym leży miasto. Znając kontury państw nie jest to na pierwszym poziomie aż tak trudne... o ile dopisze refleks i szczęście - można wylosować jakieś miasto w niewielkim egzotycznym państwie .
Istnieje wersja gry która pozwala na powiększenie gry na cały ekran (tak jak duże gry). To bardzo przydatna opcja. Ułatwia precyzyjniejsze wskazywanie miast.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Spostrzegawczość, precyzja operowania myszką, poznawanie państw po konturach, położenie miast świata - duże miasta, ale nie tylko stolice. Anglojęzyczne nazwy miast i państw.
Nauczanie
geografia, wiedza o społeczeństwie w mniejszym stopniu angielski.
Przydatna dla licealistów, zwłaszcza zdających maturę z geografii. Znakomita dla kandydatów na studia geograficzne lub turystyczne, dobra dla studentów tych kierunków. Stanowczo zbyt trudna dla gimnazjalistów.
Zalety
prostota, intuicyjność, losowo zadawane miasta, powiązanie miast z państwami i ich konturami ,nie tylko stolice
Wady
brak regulacji poziomu trudności, brak regulacji tempa gry, wymaga powiększenia (menu przeglądarki) aby osiągnąć zadowalającą ekspertów precyzję. Nieco zbyt krótki czas wyświetlania informacji o ruchu - czas patrzenia na właściwą lokalizację miasta.
Czas
oswajanie - 1 minuta
jako test 1 - 10 minut
narzędzie nauczania 5 - 15 minut , raz dziennie, 1 - 2 razy tygodniowo
znudzenie - 40 minut - 1 godzina licealiści , 1,5 godziny kandydaci na studia, 2 godziny studenci, 2 godziny 30 minut - najtężsi eksperci geografii.
Ocena
grywalność 7/10
balans trudności 4/10
klimat/grafika 6/10
poprawność merytoryczna 8,5 /10 (kłopot z precyzją)
przydatność w uczeniu się 5/10 - liceum, 6/10 - kandydaci na studia geograficzne i turystyczne, gimnazjum - odradzam stosowanie
przydatność testowa 7/10 liceum , 8/10 - kandydaci na studia geograficzne i turystyczne , gimnazjum - odradzam stosowanie
ocena ogólna 7/10
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz