PRZEBIEG
Gracz wpisuje z klawiatury sumę jaką dają widoczne monety. Monety są za każdym razem zadawane losowo. Gra ma nieprzekraczalny i ciągle kurczący sie limit 60 sekund na 1 rozgrywkę. Po dopisaniu się lub rezygnacji z dopisania do listy zwycięzców wraca do głównego menu. Nowa rozgrywka ma zresetowany stan.
Rozwijane / kontrolowane umiejętności i wiedza
Liczenie w zakresie 1 - 100. Rozumienie liczby jako sumy mniejszych liczb i liczb mniejszych jako składników większych.
Nauczanie
Matematyka: arytmetyka - szkoła podstawowa klasy 2- 4. W ograniczonym stopniu przydatna w terapii dyskalkulii - uwaga na szybkość / krótkość rozgrywki.
ZALETY
Prostota, grywalność, ciekawa oprawa - liczby jako monety. Losowe przykłady. Można wyłączyć muzykę i dźwięki.
WADY
Stanowczo zbyt krótka rozgrywka - powinno być 2 lub lepiej 3 minuty. Skaczące cyferki setnych sekund nieco rozpraszają uwagę. Konieczność korzystania z klawiatury. Nieco zbyt wiele zależy od refleksu.
CZAS
oswajanie 1 minuta
jako test 1 minuta
narzędzie nauki 3 - 10 minut , 1 - 2 razy dziennie , 1 - 6 dni tygodniowo
znudzenie 1-2 godziny
OCENA
grywalność 8 /10
balans trudności 8/10
klimat/grafika 8/10
poprawność merytoryczna 9,5 /10 (brak błędów, cień nowatorstwa)
przydatność w uczeniu się 8 /10 - uczenie, 7/10 - terapia
przydatność testowa 7/10 - (brak szczegółowych wyników rozgrywki)
ocena ogólna 8/10
================================================================
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz